content header

HR-medewerker

Ben jij een dienstverlenende HR-ondersteuner die energie krijgt van een strakke administratie, mensen verder helpen en proactief bijdragen aan een goed georganiseerde HR-afdeling? Dan zijn wij op zoek naar jou!

€ 3.272,- tot € 4.666,- bruto per maand (40-urige werkweek)

16 - 20 uur

MBO+ / HBO werk- en denkniveau

hybride werken mogelijk

Jouw nieuwe baan

Jouw rol

Als HR-medewerker zorg jij voor een accurate, tijdige en efficiënte personeelsadministratie. Collega’s en leidinggevenden kunnen dankzij jou vertrouwen op een betrouwbare en up-to-date HR-administratie. Je ondersteunt niet alleen de HR-bureauorganisatie van SBOH, maar ook van twee aangesloten partners. Daarmee draag je direct bij aan de continuïteit en kwaliteit van het personeelsbeleid binnen alle drie de organisaties. Jij geeft praktische invulling aan HR-processen op het gebied van in-, door- en uitstroom, verzuim en diverse HR-vraagstukken.

Wat ga je doen?

HR-administratie

  • Verwerken en bijhouden van personeelsdossiers, verlof- en verzuimregistratie en salarismutaties.
  • Opstellen van arbeidsovereenkomsten, bevestigingsbrieven en andere HR-documenten.
  • Bewaken van in-, door- en uitstroomprocessen en zorgen dat deze tijdig en volgens afspraak verlopen.

Advies en ondersteuning

  • Beantwoorden van HR-vragen van medewerkers en leidinggevenden.
  • Onderhouden van contact met de arbodienst en ondersteunen bij het verzuimproces (Wet verbetering Poortwachter).
  • Actief invulling geven aan de rol van preventiemedewerker.
  • Actief bijdragen aan onboarding en offboarding.
  • Ondersteunen bij werving & selectie.
  • Signaleren van knelpunten en het aandragen van verbetervoorstellen.
  • Meewerken aan HR-activiteiten zoals RI&E, PAGO en beleidsondersteuning.

HR-projectondersteuning

  • Het voorbereiden en opstellen van analyses, overzichten en rapportages ter ondersteuning van diverse standaard HR ken- en stuurgetallen alsmede specifieke HR-projecten.
  • Ondersteunen bij de ontwikkeling, implementatie en optimalisatie van HR-projecten.
  • Deelname aan projectgroepen en werkgroepen.

Waar kom je terecht?

  • Je komt bij SBOH werken, in gebouw 't Hart in Utrecht. Wij zitten op 3e en 4e etage.
  • De afdeling HR (op de 4e etage) bestaat uit een HR-adviseur en deze is ook jouw leidinggevende.
  • Je werkplek heeft een mooi breed beeldscherm. Ideaal om meerdere programma's naast elkaar open te hebben staan.
  • De koffie is lekker. En mocht je van thee houden, er is keuze genoeg.

Wat bieden wij

  • Een dienstverband voor een jaar; bevalt het van beide kanten dan wordt deze omgezet in onbepaalde tijd.
  • Een salaris, afhankelijk van kennis en ervaring, tussen de € 3.272,- en maximaal € 4.666,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (40 uur in de week).
  • Een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket, zoals een maandelijkse netto vergoeding van maximaal 45 euro voor een sportabonnement, veel vrije dagen (werk je 40 uur per week dan heb je maar liefst 208 uur verlof plus 112 extra vrije uren per jaar).
  • 8,33% vakantie-uitkering en 8,33% eindejaarsuitkering.
  • Een reiskostenvergoeding van 0,23 cent per kilometer.
  • Gezelligheid: wij organiseren regelmatig koffiemomenten, kantoorborrels, jaarlijks gaan we een weekend op stap met elkaar en je kunt meedoen met pilatesles op dinsdag.
  • Hybride werken is mogelijk voor een dag in de week.

Wat breng jij in

  • MBO+/HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur richting HRM.
  • Ervaring in een vergelijkbare HR-ondersteunende rol.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, met name rondom verzuim.
  • Ervaring met HR-systemen en MS Office.
  • Nauwkeurige, betrouwbare en dienstverlenende werkstijl.
  • Proactiviteit en zelfstandigheid.
  • Enthousiasme om mee te denken over verbeteringen.
  • Je bent minimaal 3 dagen per week beschikbaar.

 Solliciteren

Wij nodigen je van harte uit om te solliciteren: ongeacht je leeftijd, gender, culturele achtergrond, van wie je houdt en wat je gelooft. Werken in een divers team maakt het werk leuker en zorgt voor mooie resultaten in de samenleving.
Stuur je cv en motivatie uiterlijk 31 december 2025 naar hr@sboh.nl t.a.v. Marcel Harms, HR-adviseur. Wil je eerst nog wat informatie over de functie dan kun je Marcel ook bellen op 06 12 05 02 89.

Acquisitie voor deze vacature is op dit moment niet nodig, omdat we graag eerst zelf onze werving oppakken.

 

Op de hoogte blijven van SBOH?

Meld je aan voor SBOH-nieuws!